Ei, que faig el meu primer tutorial!

D’aquí a uns dies serà l’aniversari de la meva fillola. Cada any miro de fer-li un regalet especial perquè sóc una padrina molt apanyada i aquest any em vaig proposar per fer-li unes invitacions molt molones per la festa del seu aniversari.

Ara que estic bastant animada amb el tema del “fet a mà” quina millor manera d’aplicar-ho que amb aquestes invitacions! Avui m’estreno amb això dels tutorials, i aquest serà el primer d’un grup de 3 tutorials (ja que vaig fer 3 invitacions diferents: la versió de globus, la versió de molinets i la versió de banderoles de colors). Cal dir que la inspiració la vaig trobar per Internet, així que jo només he posat el meu temps i “traça”.

Les invitacions de globus són les meves preferides així que començaré amb elles. Així és com més o menys quedaran:

Per a fer aquestes invitacions necessitarem:

  • Paper scrap de color base (en aquest cas rosa, blanc i kraft)
  • Paper scrap estampat (de puntets de 3 colors)
  • Cinta de doble cara
  • Glossy accents (o pega)
  • Punts adhesius (Dodz)
  • Foam adhesiu
  • Tinta i segells de lletres
  • “Troqueladora” de cantonades
  • Retolador negre
  • Washis
  • Un cordó bonic (jo he fet servir un de Bakers Twine)
  • Adhesius i decoracions de fusta

DSC_0178

1. Per començar agafarem el paper base i el tallarem. Jo he fet 10*10 cm i així em van sortir 9 invitacions de cada paper. Després agafarem la “troqueladora” i arrodonirem totes les cantonades.

2. A continuació dibuixarem unes petites ratlles en forma de marge que simularà l’efecte “cosit”.

DSC_0202

3. Per acabar la base, hi posarem un washi a la base. Jo tenia aquest de banderoles que vaig trobar a l’Ale-Hop. Si no voleu posar un washi podeu agafar algun paper decorat que quedi bé.

DSC_0245b.jpg

4. Per fer els globus, agafarem els papers de scrap que hem seleccionat i hi dibuixarem la silueta d’un globus pel costat que no voleu que es vegi i retallareu. No passa res que no quedi perfecte, així es nota que està fet a mà. Si teniu alguna “troqueladora” de globus endavant!

A l’hora de fer el dibuix podeu fer els globus de diferents mides. Jo n’he posat 3 però en podeu posar tants com vulgueu.

5. A continuació agafarem el cordó i tallarem tants fils com globus tinguem. Feu-los una mica llargs, ja que després haurem de fer dos nusos. Els meus són de 15 cm. Farem un primer nus al voltant del coll de cada globus. Situarem els globus sobre la base de la invitació per veure com ho posarem. Un cop decidit, agafarem els cordills de tots els globus i farem un nus general, tipus “pom” de globus.

6. Per fixar el nus sobre el washi he utilitzat un punt adhesiu, i a continuació amb el foam adhesiu (que donarà volum a la invitació) enganxarem els globus. La gràcia és que enganxem els globus de tal manera que la corda quedi tibada des del nus, així semblarà que estan a l’aire.

7. A partir d’aquí ja depèn tot una mica de la creativitat que hi posem. En el meu cas he aprofitat la forma dels globus i en un hi he posat els anys que fa la meva fillola, i també hi he posat un cartellet amb el seu nom. També hi he afegit una decoració de fusta que m’ha semblat mona.

8. A la part del darrere és on hi va tota la informació de la festa. He repetit el traçat que simula l’efecte cosit i hi he escrit la informació. Després ho he decorat amb etiquetes i washis i ja tenim llestes les Invitacions Volum 1!

Espero que aquest tutorial us pugui ser útil en alguna ocasió, sobretot si voleu ser els padrins més molons del món mundial!

IMG_0468b

Fins aviat!

Anuncis

2 pensaments sobre “Ei, que faig el meu primer tutorial!

Deixa un comentari

