Banderoles per tothom!

Fa uns dies, va ser l’aniversari de la meva amiga C. Vaig pensar que, ja que està en procés d’independització, seria una bona idea fer-li un detallet handmade per la casa.

Els que em coneixeu sabreu que tinc una petita fixació amb les banderoles. Tota festa la decoraria amb banderoles, als meus àlbums de scrap sempre hi he d’afegir alguna banderola, fins i tot em vaig fabricar un segell de goma amb banderoles… Així que, què millor que confeccionar unes banderoles per la nova casa de la C.?

Sí, si sou una mica espavilats haureu endevinat que el tutorial que us vaig prometre és per a què aprengueu a fer les vostres banderoles! Visca!

Primer de tot avisar-vos que, ja que no en tinc ni idea de cosir a màquina, les banderoles estan cosides a mà, però imagino que podreu fer el mateix amb la màquina de cosir.

Material necessari:

  • Teles boniques
  • Tisores
  • Llapis
  • Cúter
  • Regla
  • Cartonet
  • Fil (del color que més et convingui) i agulla
  • Cinta blanca d’uns 3 cm ample i 2 m de llarg (però aquestes mides són al gust del consumidor)
  • Imperdibles
  • Si teniu màquina de cosir fantàstic, si no, també necessitareu paciència

1. Per començar agafarem un cartonet i el tallarem de tal manera que quedi un triangle (la forma de la banderola). L’heu de fer de la mida que vulgueu, dependrà de com vulgueu que sigui la banderola. El meu triangle feia 20*20*13,5 cm.

2

2. A continuació és el moment de començar amb les teles. Les meves les vaig comprar a la Costura Creativa i a la botigueta Textil Art, les dues de Reus.

Agafarem les teles i, per la cara interior de la tela (la que no té el dibuix), marcarem els triangles i els anirem tallant. Tallarem dues cares per triangle.

Per una cinta de 2 m de llarg, jo vaig posar-hi 13 triangles, per tant 26 cares. Però això ho heu de calcular tenint en compte la mida dels vostres triangles i la llargada de la vostra cinta.

3. Un cop tenim els triangles tallats, encareu dos triangles per la part que té el dibuix. Si voleu, podeu encarar triangles que no siguin de la mateixa tela per fer-la més divertida. Jo vaig encarar triangles de la mateixa tela, per fer-ho més ordenat.

5

4. A continuació toca la part de paciència. Enfileu el fil i comenceu a cosir les dues cares. Ho farem a un mig centímetre aproximadament del marge de la tela. Només heu de cosir els dos costats llargs, per tant el costat més curt del triangle quedarà obert.

Que no us faci peresa, doneu tantes puntades com sigui necessari. És important que quedin ben cosits entre ells.

5. Un cop teniu els triangles cosits, ja podeu donar la volta a la tela.

10

6. Així anem repetint amb tants triangles com vulgueu posar per omplir la banderola. Un cop tingueu tots els triangles, si voleu, els podeu donar un cop de planxa. Així a l’hora de cosir-los a la cinta us resultarà més fàcil de manipular.

18

7. Un cop arribeu a aquest punt ja podreu començar a unir els triangles a la cinta. El que faig jo primer de tot, és repartir els triangles al llarg de la cinta, deixant uns 2/3 cm entre triangle i triangle per veure la distribució i per veure si els he d’ajuntar o separar.

També és molt important que tingueu present de deixar un espai prudencial a l’inici i al final de la banderola, ja que necessiteu marge per enganxar-les. Hi ha qui fa nus, hi ha qui les penja amb washi o qui les penja amb xinxeta, però sempre és convenient deixar un espai prudencial. Entre 20 i 30 cm és més que suficient.

8. Per cosir els triangles a la cinta heu de doblegar la cinta blanca i col·locar els triangles a dins. D’aquesta manera no es veuran les imperfeccions del costat descosit del triangle. Cosim amb paciència des d’un extrem fins a l’altre. No escatimeu amb agulles i imperdibles, així us costarà menys cosir.

15b

9. I ja tindrem les nostres banderoles! Si no les heu planxat abans, podeu planxar-les ara, així la cinta també acabarà d’agafar la forma que volem.

Només us faltarà trobar aquell lloc ideal per instal·lar la vostra nova banderola!

16B

Feu fotos i ensenyeu-me el resultat!

Espero que us animeu!

 

Que tingueu una molt bona setmana!

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

